lördag 14 mars 2009

lördagen den 14

Min lediga dag förflöt med ett besök på världskulturmuseet och agera sjuksyster. Min sambo har blivit förkyld snörvlar sig igenom vardagen.
Jag har kommit fram till att ha köpstopp kräver mycket mer planering än vad jag först trodde. Min mat och sovklocka är rätt så stark och är man nere på stan gäller det att hinna hem innan humöret är nere i botten. Alternativet är att få med sig en banan och det är då min taskiga planering kommer in i bilden.
Jag har hittills nästan lyckats med köpstoppet. Jag hade med mig mat en dag (vilket jag faktiskt lyckats ha alla dagar, helt otroligt att slarviga Anders klarar det) men valde av olika skäl att gå på sopplunchen i kyrkan. I efterhand kan jag fundera på om det var värt känslan av att misslyckats men jag tar nya tag och ser det som ett enkelt felsteg.
Min prenumeration på Norton har gått ut. Känner mig extremt villrådig. Vill inte förnya prenumerationen och samtidigt vill jag inte vara utan skydd för min dator. Anledningen till att jag en gång valde att köpa norton var alla problem som uppstår när man förlitar sig på gratisprogram.

Ikväll bär det av till familjehögtid. Känner mig verkligen inte laddad men får försöka hitta inspiration. Har noterat att jag är i desperat behov av en ny kostym eftersom min är för liten. Den kanske funkar en fest till om jag inte äter så mycket idag ;-)

Inga kommentarer: